Taśmy do ćwiczeń oporowych Thera-Band

|  Historia Thera-Band  |  Taśmy  |  Tubingi  |  Piłki  |  Akcesoria  |  Trening ze sprzętem Thera Band  |

Księgarnia sportowa

Taśmy Thera-Band®


Taśmy Thera-Band® są dostępne są w ośmiu różnych oporach oznaczonych kolorami, beżowa, żółta, czerwona, zielona, niebieska, czarna, srebrna, złota. tak aby można indywidualnie dobrać stopień jej sprężystości do siły ćwiczącego kierując się przede wszystkim jego wydolnością fizyczną oraz celem jaki mamy zamiar osiągnąć. Różnice w oporach taśm umożliwiają selektywny wybór obciążeń poszczególnych mięśni lub całych grup mięśniowych.
Ćwiczenia z taśmami Thera-Band® są prostą i niezawodną metodą stosowaną nie tylko w rehabilitacji, ale także w wielu formach treningu sportowego. Mogą z nimi ćwiczyć zarówno początkujący jak i zaawansowani. Ćwiczenia są urozmaicone i mogą stanowić część ukierunkowanego programu treningowego.


Główne zalety taśm i tubingów Thera-Band®:

  1. Progresywny, liniowy przyrost oporu.
  2. Zróżnicowane opory umożliwiają indywidualne dopasowanie wartości treningowych.
  3. Naturalny produkt z czystego lateksu.
  4. Tanie, łatwe w użyciu, do wielostronnego wykorzystania, lekkie, małe i elastyczne.
  5. Do zastosowania w każdym miejscu: w przychodni, w domu, w pracy, w podróży itp.
  6. Taśmy oznaczonych kolorami - (8 oporów): beżowa, żółta, czerwona, zielona, niebieska, czarna, srebrna, złota.
  7. Tubingi (6 oporów): żółty, czerwony, zielony, niebieski, czarny, srebrny.
  8. Również w komplecie treningowym trzech taśm o różnych stopniach oporu (1,80 m każda).
  9. W odcinku 2,50 m optymalnym do wykonania wszystkich indywidualnych ćwiczeń z taśmą nawet po związaniu w jej pętlę (w praktycznym woreczku).
  10. Sprzedawana w rolach 5,50 oraz 45,60 m w celu uzyskania innych długości - w zależności od ilości ćwiczących i rodzaju ćwiczeń (lub do dalszego rozprowadzenia wśród pacjentów).
  11. Tania alternatywa dla konwencjonalnych przyborów treningowych (n p.ciężarki).
  12. Wielostronnego zastosowania - zastępują całe studio fitness.
  13. Łatwa identyfikacja - wszystkie oznaczone nadrukiem Thera-Band®.
  14. Tubingi znajdują zastosowanie także w treningu wyczynowym i studiach fitness.
  15. Nie ulega ona większemu zniszczeniu nawet po wielokrotnym jej użyciu.


Tylko oryginalne taśmy Thera-Band® zapewniają uzyskanie wymiernych efektów terapii. Stawiają one progresywny, prawie liniowy opór. Przedstawia to poniższa tabela:

Rozciągnięta długość w cm (początkowa dł. 30cm)

Ciąg w kg

beż

bardzo lekka

żółta

lekka

czerwona

średnio mocna

zielona

mocna

niebieska

bardzo mocna

czarna

specjalnie mocna

srebrna

super mocna

złota

maks. mocna

50

0,68

1,02

1,58

1,93

2,83

3,40

5,45

7,34

70

1,12

1,35

2,49

2,73

4,08

4,53

7,88

11,01

80

1,22

1,58

2,95

3,18

4,64

5,10

9,07

12,57

90

1,35

1,81

3,40

3,62

5,45

5,89

10,42

13,87


Uwagi praktyczne, konserwacja, uszkodzenia taśm Thera-Band®

  • Podczas wykonywania ćwiczeń wymagających użycia taśmy THERA-BAND® jako pętli związujemy jej końce na wymaganej długości podwójnym węzłem. Po ćwiczeniach daje się on z reguły łatwo rozwiązać.
  • Unikamy wszelkich wpływów mechanicznych na taśmę THERA-BAND®. Może ona ulec uszkodzeniu poprzez kontakt z ostrymi przedmiotami. Przed ćwiczeniami zdejmujemy pierścionki oraz zwracamy uwagę aby taśmy nie uszkodzić paznokciami.
  • Podczas ćwiczeń wymagających podłożenia taśmy pod stopy zwracamy także uwagę na podeszwę butów. Najlepiej jednak ćwiczenia przeprowadzamy bez obuwia.
  • Przed użyciem taśmy zwracamy uwagę na jej stan (rysy, dziury oraz inne uszkodzenia) zapobiegając jej zerwaniu podczas ćwiczeń.
  • Jeżeli doszło do zawilgocenia taśmy THERA-BAND® spłukujemy ją czystą wodą i płasko rozwieszamy do wyschnięcia. Następnie przecieramy talkiem lub pudrem aby nie kleiła się do skóry.
  • Taśmę THERA-BAND® przechowujemy najlepiej w pokojowej temperaturze; nie suszymy jej na słońcu lub kaloryferach.
  • Pamiętajmy taśma THERA-BAND® Resistive Exerciser nie jest zabawką! Dzieci mogą ćwiczyć tylko pod nadzorem dorosłych.


Ćwiczenia z taśmą Thera-Band

Kończyny górne, obręcz barkowa.

1.P.w. Stojąc, stopy równolegle na szerokości bioder ustawione na środku taśmy Thera-Band, którą chwytamy i naprężamy wyczuwając wyraźny ciąg ramion w dół. Ruch: obustronne krążenie barków w tył. Odmiana: wznos i opust barków.

2.P.w. Stojąc, stopa nogi wykrocznej na środku Thera-Band, którą naprężamy wyczuwając wyraźny ciąg ramion w dół. Ruch: maksymalne zgięcie i wyprost ramion. Odmiana: ruchy naprzemian prawą i lewą ręką.

3. P.w. Stojąc stopa wykroczna ustawiona na końcu taśmy Thera-Band. Wolną rękę opieramy na udzie. Taśmę naprężamy do wysokości biodra, łokieć powyżej barku. Grzbiet dłoni skierowany w przód. Ruch: wolny wyprost przedramienia w tył w górę. W czasie ćwiczenia ramię nie zmienia swojej pozycji.

4.P.w. Stojąc przyjmujemy "pozycję łucznika". Związaną w pętlę taśmę Thera-Band chwytamy na wysokości barków. Ruch: napinamy taśmę nie opuszczając ramion w dół.

Ćwiczenia tułowia- mięsnie krótkie i długie grzbietu, klatki piersiowej i brzucha.

6.P.w. Stoimy w lekkim rozkroku. Prawa stopa ustawiona na jednym z końców taśmy Thera-Band, którą chwytamy prawą ręką i naprężamy do wysokości biodra, ramię lekko zgięte. Ruch: uniesienie prawego ramienia nad głowę z jednoczesnym opadem tułowia w przód.

7.P.w. Siad na krześle. Taśmę Thera-Band chwytamy nad głową na szerokość barków. Ruch: rozciągamy taśmę za głową jednocześnie opuszczając łokcie.

8.P.w. W leżeniu na plecach, na taśmie, nogi ugięte. Pięty, dolną część kręgosłupa i miednicę dociskamy do podłoża. Ręce wyprostowane w górę napinają Thera-Band. Ruch: napinamy mięśnie brzucha unosząc lekko górną część tułowia.

9.P.w. Siad skrzyżny na środku Thera-Band, którą chwytamy i naprężamy obustronnie zaczepiając także o łokcie. Ruch: ugięte pod kątem prostym ramiona łączymy przed klatką piersiową.

Ćwiczenia kończyn dolnych

10.P.w. Stojąc w małym rozkroku. Taśma Thera-Band związana w pętlę i napięta na wysokościach stawów skokowych obydwu nóg. Ręce oparte na krześle. Ruch: odwodzenie prawej lub lewej nogi.

11.P.w. Siad na krześle, nogi ugięte. Taśmę Thera-Band związaną w pętlę zaczepiamy o nogę krzesła i o śródstopie po tej samej stronie. Ruch: prostujemy nogę w stawie kolanowym.

12.P.w. Leżenie na boku. Biodra i stopy skierowane w przód. Taśma Thera-Band związana w pętlę i napięta na wysokości stawów kolanowych. Ruch: wznos i opust górnej nogi.

13.P.w. W podporze na kolanach i przedramionach. Taśmę Thera-Band zaczepiamy o stopy i chwytamy oburącz. Ruch: naprzemienny wyprost i zgięcie nóg w tył, w górę do poziomu. Plecy proste.

14.P.w. Oparcie na łokciach w leżeniu tyłem. Taśmę Thera-Band zwiazaną w pętlę zaczepiamy pod prawą stopę i kładziemy na lewym grzbiecie stopy. Ruch: przyciągnięcie i wyprost lewej nogi do klatki piersiowej.

15.P.w. Leżenie na plecach. Jedna noga zgięta w stawie kolanowym, uniesiona w górę z zaczepioną taśmą Thera-Band, druga oparta na podłożu, biodra lekko uniesione. Ruch: wyprost nogi z taśmą w górę z jednoczesnym uniesieniem bioder.

Ćwiczenia ramion z taśmą i piłką Thera-Band.

1.P.w. Siad na piłce, nogi w rozkroku na szerokość bioder zgięte w stawach kolanowych, stopy skierowane lekko na zewnątrz. Plecy proste. Taśmę Thera-Band chwytamy nad głową na szerokość barków. Ruch: Rozciągamy taśmę za głową jednocześnie opuszczając łokcie w dół.

2.P.w. J.w. Taśmę Thera-Band chwytamy przed klatką piersiową na szerokość barków. Ręce lekko zgięte w łokciach. Ruch: Rozciągamy taśmę przed sobą.

4.P.w. Siad na piłce, taśmę Thera-Band chwytamy na szerokość barków przed klatką piersiową. Ruch: Skłon w przód (dłonie w dół, łokcie na wysokości barków pod kątem prostym), rozciągnięcie taśmy i jej dociągnięcie do klatki piersiowej.

5.P.w. Siad na piłce, stopy równolegle na szerokość bioder i ustawione na środku taśmy. Ramiona opuszczone, taśma owinięta o dłonie i naprężona. Zgięcie i wyprost ramion.

7.P.w. Siad na piłce, prawa stopa ustawiona na jednym z końców taśmy Thera-Band, którą chwytamy i napinamy prawą ręką do wysokości biodra, ramię lekko zgięte. Lewa ręka na biodrze. Ruch: odwiedzenie prawego ramienia z jednoczesnym opadem tułowia w lewo.

8.P.w. Leżenie na piłce tyłem, nogi zgięte pod kątem prostym. Ramiona wyprostowane w górę z napiętą taśmą Thera-Band. Ruch: Wznos i opust górnej części tułowia z równoczesnym napięciem mięśni brzucha. Głowa w przedłużeniu kręgosłupa, taśma podczas ćwiczenia napięta.

9.P.w. Leżenie na piłce tyłem. Chwytamy taśmę Thera-Band rozłożoną i napiętą obustronnie na plecach na wysokości klatki piersiowej. Ruch: unosimy górną część tułowia z jednoczesnym przyciągnięciem raz prawej, raz lewej ręki do zewnętrznej części przeciwległego uda.

10.P.w. Leżenie na piłce przodem, nogi proste oparte na podłodze na szerokość bioder. Ruch: wznos i opust i tułowia z równoczesnym rozciąganiem taśmy w czasie unoszenia tułowia.

12. P.w. Siad na piłce, którą stawiamy na środku taśmy Thera-Band. Chwytamy i napinamy taśmę odczuwając wyraźny ciąg ramion w dół. Ruch: wyprost ramion w tył.

Ćwiczenia z taśmą i piłką Thera-Band kończyny dolne.

1.P.w Siad na piłce. Nogi zgięte, stopy skierowane na zewnątrz, postawa skorygowana, ręce oparte na udach. Taśma Thera-Band związana w pętlę i napięta na stopach. Stopy oparte na piętach. Ruch: Odwodzenie stóp naprzemian lub równocześnie.

2.P.w. J.w. Siad na piłce, taśma Thera-Band związana w pętlę i naprężona na wysokości stawów skokowych. Ruch: Odwodzenie naprzemian prawej, lewej nogi, postawa skorygowana.

3. P.w. Siad na piłce, nogi zgięte pod kątem prostym, taśma Thera-Band związana w pętle. Zaczepiamy taśmę pod prawą stopą i kładziemy na lewe kolano, napinamy. Ruch: Unoszenie lewego kolana powyżej stawu biodrowego.

4.P.w. Siad na piłce, prawa noga zgięta, lewa wyprostowana. Taśma napięta i zaczepiona pod lewą stopą. Ręce zgięte w łokciach pod kątem prostym, ramiona przy tułowiu. Ruch: unoszenie prostej nogi na wysokość biodra z jednoczesnym pociągnięciem ramion w tył.

5.P.w. Siad na piłce. Prawa noga zgięta, lewa wyprostowana. Taśma napięta i zaczepiona o lewą stopę. Ręce j.w. Ruch: Wznos wyprostowanej nogi na wysokość biodra, utrzymanie napięcia.
Modyfikacja: odwodzenie i przywodzenie nogi.

6.P.w. Siad na piłce, prawa noga zgięta, lewa wyprostowana. Taśma napięta i zaczepiona o lewą stopę. Ramiona j.w. Ruch: Uniesienie wyprostowanej nogi, przeciągnięcie uda do klatki piersiowej i ponowny wyprost. Taśma pozostaje w napięta poprzez pociągnięcie ramion w tył.

8.P.w. Leżenie przodem na piłce, ręce oparte na podłodze proste w łokciach. Głowa w przedłużeniu kręgosłupa, plecy proste. Nogi wyprostowane oparte na podłodze rozstawione na szerokość bioder. Taśma Thera-Band związana w pętlę i napięta na wysokości stawów skokowych. Ruch: Unoszenie wyprostowanych nóg do wysokości bioder z równoczesnym rozciągnięciem taśmy.

10.P.w. W leżeniu na plecach, nogi proste oparte na piłce na szerokość bioder. Taśma Thera-Band położona na biodrach. Taśmę chwytamy i naprężamy pozostawiając ręce na podłożu. Ruch: powolny wznos i opust bioder.

11.P.w. W leżeniu na plecach, nogi oparte na piłce na szerokość bioder. Taśmę Thera-Band zaczepiamy o prawą stopę. Ruch: Wznos i opust nogi. Ramiona oparte na podłożu napinają taśmę.

12.P.w. W leżeniu na plecach, nogi wyprostowane, oparte na piłce na szerokość bioder. Taśmę Thera-Band zaczepiamy j.w. Ruch: Zgięcie i wyprost nogi - przyciągnięcie uda do klatki piersiowej. Ramiona oparte na podłożu napinają taśmę.

|  Historia Thera-Band  |  Taśmy  |  Tubingi  |  Piłki  |  Akcesoria  |  Trening ze sprzętem Thera Band  |